زمانی که در حوزه آزادکاری تازه کار هستید، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. ایجاد یک پروفایل مناسب به صورت آنلاین، حضور در وب، یافتن روشی برای تایید مهارت های موجود و ارتباط برقرار کردن با مشتریان جدید می تواند در ابتدا برای شما دشوار باشد. زمانی که پروژه های اندکی را به اتمام رساندید و شهرت و اعتبار مورد نظر خود را کسب کردید، بهتر است توجه خود را به سمت برنامه طولانی مدت معطوف کنید. به عنوان یک آزادکار باید بتوانید درآمد منطقی داشته باشید. بنابراین به مشتریان ثابت و بلند مدتی نیاز دارید. از کجا می توان فهمید که مشتریان دوباره به سمت شما بر می گردند؟ در این مقاله به همین موضوع می پردازیم.

 

۱٫ سعی کنید کمی بیشتر  کار کنید:

بعد از اینکه تجربه کافی به دست آوردید لازم نیست به صورت رایگان بر روی پروژه های موجود کار کنید یا دستمزد کمتری دریافت نمایید. با اینحال برخی از اوقات بهتر است پیشنهادات غیر منتظره ای برای کارفرماهای خود داشته باشید و گاهی اوقات بیشتر کار کنید. اینکار می تواند شما را در میان رقبای موجود متمایز سازد. یک کارت ویزیت با لوگوی زیبا طراحی کنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید.  زمانی را برای پاسخ به ایمیل های مشتریان کنار بگذارید و در مورد خدمات و محصولاتشان نظر دهید. اخیرا بر روی جلد کتابی کار می کردم.  برای اینکه طراحی خوبی داشته باشم سعی کردم با نویسنده آن ارتباط صمیمانه ای برقرار کنم. آنها از کار من راضی بودند. بعد از اینکه کتاب به صورت آنلاین منتشر شد و در فروشگاه آمازون قرار گرفت همه نظرات را خواندم و به آنها پاسخ دادم. اینکار هیچ هزینه ای برای من نداشت اما باعث شد در ذهن مشتری خود ماندگار شوم.

 

۲٫ به مشتریان خود توجه کنید:

اغلب به عنوان یک فریلنسر برای یک پروژه بزرگ کار خواهید کرد که در آن افراد زیادی مشغول کار هستند.  بنابراین باید برای انجام آن علاقه مند باشید. اگر فکر می کنید برای پروژه ای مناسب هستید از مشتری خود بخواهید همه جزییات را برایتان توضیح دهد. این موضوع به هنگام کار کردن برای شرکت های کوچک نیز صحیح است. زمانی که به مشتریان خود توجه می کنید و به موفقیت پروژه اهمیت می دهید، قادر خواهید بود در میان سایر افراد متمایز باشید و یک رابطه طولانی مدت با آنها ایجاد کنید.

 

۳٫ خونسرد باشید:

آزادکاری ممکن است برای برخی از افراد استرس زا باشد. مشتریان در برخی از موارد پرداخت های به موقع و خوبی ندارند. مثلا اگر در تحویل پروژه دچار مشکل شوید باید قید تعطیلات را بزنید و سخت کار کنید. زمانی که زیر بار مسئولیت ها و وظایف مختلف هستید ممکن است مثبت اندیش بودن و تحسین کردن دنیای اطراف کمی دشوار باشد. در چنین مواردی، خونسرد بودن می تواند مفید و موثر باشد. خونسرد بودن در شرایط استرس زا برای مشتریان شما بسیار جالب و جذاب است.

 

۴٫ قابل اعتماد باشید:

شما یک فرد حرفه ای هستید. زمانی که قول می دهید کاری را تا جمعه تحویل دهید باید آن را در موعد مقرر به اتمام برسانید. شب بیدار بمانید، فریلنسرهای دیگری را برای کمک استخدام نمایید و همه مسئولیت های خود را تکمیل کنید. بهترین روش برای از دست دادن مشتریان بی نظمی و عدم تعهد در کار است!

 

۵٫  دستمزد مشخصی داشته باشید:

برای خدمات خود بهترین و عادلانه ترین دستمزد را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. هر چقدر تخصص بیشتری داشته باشید دستمزد بالاتری دریافت خواهید کرد. زمانیکه دستمزد خود را برای یک ناحیه خاص مشخص کردید می توانید به آن پایبند باشید. اگر دوست داشتید می توانید به مشتریان خود تخفیف بدهید. به عنوان مثال اگر یکی از مشتریان قدیمی تان پیشنهاد انجام کاری را داد می توانید به او تخفیف بدهید. در برخی از موارد ممکن است برای دریافت حجم کاری بیشتر به تخفیف نیاز داشته باشید. همیشه رفتاری دوستانه و حرفه ای داشته باشید اما در مورد دستمزد خود واضح صحبت کنید. اگر افراد به دنبال مهارت های عالی هستند باید هزینه آن را پرداخت کنند. داشتن یک دستمزد متغیر به این معنی است که ارزش زمان خود را نمی شناسید. در این شرایط مشتریان نیز شما را استخدام نمی کنند زیرا احساس می کنند تجربه کافی برای انجام پروژه را ندارید.

 

۶٫شغل خود را دوست داشته باشید( یا شغلی را انتخاب کنید که دوست دارید):

اگر آزادکار هستید، می توانید هر کاری را که دوست دارید انجام دهید. حتی اگر در این حوزه تخصص ندارید می توانید آزادی عمل موجود در آن را امتحان کنید. اگر از شغل خود خسته شده باشید این موضوع در تعاملی که با مشتریان خود دارید به خوبی نشان داده می شود. پس سعی کنید حس تازگی را در خود ایجاد کنید و در فواصل زمانی معین به خود استراحت بدهید. شغل شما به عنوان یک فریلنسر، آسان تر کردن همه امور برای مشتریان است. اگر بتوانید یک کار عالی برای آنها فراهم کنید، خدمات قابل اعتمادی ارائه کنید، تفکر حرفه ای داشته باشید و به مشتریان خود احترام بگذارید هرگز بیکار نخواهید بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *